IN de maak ! Nieuwe CAO 2014

DE CAO is eindelijk klaar!
Plaats reactie
Frank
Site Admin
<font color=FF0000><B>Site Admin</>
Berichten: 1329
Lid geworden op: 20-05-2007 16:45

IN de maak ! Nieuwe CAO 2014

Bericht door Frank » 12-09-2014 22:05

Er is een nieuwe CAO in de maak.

zie site WPN postverspreiders


Nieuwe cao voor postverspreiders

WPN (Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland) en de LBV (Landelijke Belangen Vereniging) hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe cao Postverspreiders. In deze nieuwe cao, die met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 ingaat en is afgesloten voor een periode van 3 jaar, zijn afspraken vastgelegd voor de bezorgers van alle bij WPN aangesloten postbedrijven.

De nieuwe cao voorziet in een verbeterd loongebouw. Postbezorgers krijgen na elk volledig dienstjaar met terugwerkende kracht een loonsverhoging toegekend, oplopend van 3% tot 6%.

Om postbezorgers zelf in staat te stellen te beslissen of ze de voorkeur geven aan de zekerheid van een arbeidsovereenkomst of juist aan de flexibiliteit van de opdrachtovereenkomst, zijn hierover in de cao afspraken gemaakt. Uitgangspunt hierbij is volledige keuzevrijheid voor de bezorger.

Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland (WPN) treedt op namens en behartigt de belangen van haar leden, te weten Stadspost Helden-Baarlo, Post Service Verspreidingen, Meren Post, Mail DMB, Intrapost Den Helder en Alkmaar, Herling Strijdhorst Verspreiders, FRL-Post, Van Straaten Post en Sandd. WPN weet wat er speelt en werkt aan een onderscheidende identiteit van en verdere professionalisering in de postbranche. WPN is de onderhandelingspartner in het cao-overleg met de vakbonden.

LBV bestaat al meer dan 40 jaar, heeft al ruim 100 cao’s gesloten en is één van de snelst groeiende vakbonden van Nederland. Als onafhankelijke vakbond is LBV niet aangesloten bij een overkoepeling van vakbonden. LBV kijkt naar het individu of de specifieke branche. LBV heeft inmiddels cao’s afgesloten voor ruim 1 miljoen werknemers en werkzoekenden in elke denkbare branche.


bron : http://www.wpnpostverspreiders.nl/nieuw ... spreiders/
Frank,Altijd met plezier aan het bezorgen!


Afbeelding

Slagvaardige
Forumlid
Forumlid
Berichten: 891
Lid geworden op: 21-05-2007 22:06

Bericht door Slagvaardige » 17-09-2014 18:55

Ik hoop dat er ook ooit zoiets komt voor mensen die via ovo voor een onderaannemer werken. Eigenlijk vallen wij overal buiten. De onderaannemers kunnen doen wat zij willen.
“I inherited a painting and a violin which turned out to be a Rembrandt and a Stradivarius. Unfortunately, Rembrandt made lousy violins and Stradivarius was a terrible painter.”

Slagvaardige
Forumlid
Forumlid
Berichten: 891
Lid geworden op: 21-05-2007 22:06

Bericht door Slagvaardige » 21-09-2014 15:58

Hey Frank, ben jij de Frank V. op dat andere forum?
“I inherited a painting and a violin which turned out to be a Rembrandt and a Stradivarius. Unfortunately, Rembrandt made lousy violins and Stradivarius was a terrible painter.”

Frank
Site Admin
<font color=FF0000><B>Site Admin</>
Berichten: 1329
Lid geworden op: 20-05-2007 16:45

Bericht door Frank » 22-09-2014 12:26

Hallo Slagvaardige

Nee ik ben niet Frank V. van het andere forum

(die naam , klinkt bijna crimineel)

:wink:
Frank,Altijd met plezier aan het bezorgen!


Afbeelding

postbode21
Forumlid
Forumlid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 07-12-2009 12:46

Bericht door postbode21 » 22-09-2014 13:47

Nog altijd met plezier aan het bezorgen Frank?
En heb jij nu ook een contract voor onbepaalde tijd
wink

Frank
Site Admin
<font color=FF0000><B>Site Admin</>
Berichten: 1329
Lid geworden op: 20-05-2007 16:45

Bericht door Frank » 22-09-2014 16:40

Ja ik wel ben vaak met plezier bezig @!
en sinds kort dus ook voor onbepaalde tijd contract, dat was
wel een verassing al bezorg ik al zo lang .
ben er super blij mee, jij ook ?
Frank,Altijd met plezier aan het bezorgen!


Afbeelding

postbode21
Forumlid
Forumlid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 07-12-2009 12:46

Bericht door postbode21 » 22-09-2014 21:19

verrassing frank

Ja, natuurlijk ben ik er blij mee.
Net als jij, na zo,n lange tijd van bezorgen nu een vast contract D


En nou nog de uren omhoog ... en de mogelijkheid om twee wijken
voor vast te mogen lopen.

Slagvaardige
Forumlid
Forumlid
Berichten: 891
Lid geworden op: 21-05-2007 22:06

Bericht door Slagvaardige » 23-09-2014 07:37

Gefeliciteerd met jullie vaste contract!
Voorlopig heb ik er even een invalwijk bij en met deze hoeveelheden maak ik wel Euro's, ondanks dat Postservice niet best betaald.

Ja hopelijk komen ooit de onderaannemers ook ooit onder CAO te vallen.

Ik heb van een concullega gehoord dat per half oktober een wijk bij mij in de buurt via Postnl vrijkomt. Is een wijk op een minuut of twee fietsafstand van mijn Postservicewijk.

We mogen nu combineren dus ik heb hem verteld dat ik dat wel wil doen. Is voor drie dagen:di - do - za.

Zal op dinsdag wel aanpoten zijn, maar als ik met mijn Postservicewijk vroeg begin, kan ik tussendoor even pauze nemen in het servicecentrum en daarna door naar de Postnlwijk. Wissel ik op het depot de tassen wel om. Of in het servixecentrum. Ik zie wel.

Heb mij in ieder geval opgegeven ook bij Postnl zelf. Hopelijk lukt het. Anders heb ik alijd nog die invalwijk.
“I inherited a painting and a violin which turned out to be a Rembrandt and a Stradivarius. Unfortunately, Rembrandt made lousy violins and Stradivarius was a terrible painter.”

Frank
Site Admin
<font color=FF0000><B>Site Admin</>
Berichten: 1329
Lid geworden op: 20-05-2007 16:45

Bericht door Frank » 23-09-2014 20:17

Ja ik ben ook benieuwd wat er in de nieuwe CAO staat
het is eigenlijk b est wel raar dat het personeel niks weet .....
Maar misschien deze week in de krat ?
Frank,Altijd met plezier aan het bezorgen!


Afbeelding

postbode21
Forumlid
Forumlid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 07-12-2009 12:46

Bericht door postbode21 » 23-09-2014 20:31

"De nieuwe cao voorziet in een verbeterd loongebouw. Postbezorgers krijgen na elk volledig dienstjaar met terugwerkende kracht een loonsverhoging toegekend, oplopend van 3% tot 6%."

Nou dat ziet er in theorie positief uit. nu nog de praktijk.
ik ben benieuwd.

Plaats reactie